Naast het onderwijs in de klas voorzien we ook afstandsonderwijs.
Zo bieden we ouders een houvast om het leerproces van hun kleuter te stimuleren tussen de schoolbezoeken door.

De kleuters kunnen doedozen en verteltassen ontlenen. Er is een aanbod voor alle leeftijdsgroepen.
Ze zijn opgebouwd rond een bepaald thema of prentenboek en bevatten een gevarieerd aanbod aan spel- en leermateriaal.
In iedere doedoos of verteltas zitten 10 tot 15 opdrachten waarbij de verschillende leerdomeinen aan bod komen (wiskunde, taal, creativiteit, beweging, wereldoriëntatie).
Aan de hand van het evaluatieformulier dat de ouders invullen, worden de vorderingen en werkpunten vastgesteld.
Per thema dat aan bod komt in de klas, voorzien we een speelleerpakketje met oefeningen, werkblaadjes en tips. Zowel voor de eerste, tweede, als derde kleuterklas.
Zo kun ben je ook vanop afstand mee met de doelen en het thema, die aangeboden worden in de klas.
We werken ook samen met het LOVK (landelijk onderwijs varende kleuters Nederland). Ook zij bieden een uitgebreid pakket van afstandsleren aan en zorgen voor extra ondersteuning aan boord. Vraag er naar bij de leerkracht.

Kind leest boek in de klas in stedelijke basisschool De Schroef