In de Schroef betrekken we onze ouders zo nauw mogelijk bij het klas- en schoolgebeuren. Schipperskleuters kunnen niet elke dag naar school. Daarom is het belangrijk om de ouders zo veel mogelijk te laten deelnemen aan het leer- en ontwikkelingsproces.

Hieronder lijsten we even op hoe we die betrokkenheid verhogen.

• Iedere dag heb je als ouder de kans om de leerkracht te spreken. Dit kan zowel bij het brengen of ophalen van je kind.
  • We werken met een kleuterportfolio. Dit is een schrift van je eigen kind. Hierin vind je werkjes, foto's, liedjes, tips voor aan boord en veel meer. Zo krijg je als ouder een duidelijk beeld van wat je kind al kan en waar het nog aan moet werken. Ouders en kleuters kunnen ook zelf iets schrijven of plakken in dit schrift. Zo wordt het een leerrijk en mooi geheel om voor altijd bij te houden!
  • Je krijgt de kans om zelf opmerkingen en suggesties te geven bij doedozen en verteltassen. In ieder pakketje zit een evaluatieformulier voor de ouders. Je kan er aanvullen wat er vlot ging en wat er beter kon. Ontbrak er iets aan de doedoos? Heb je een leuk idee dat bij dit pakket past? Laat het ons weten: zo verfijnen we ons aanbod.
  • We organiseren een aantal jaarlijkse evenementen. Ouders kunnen deelnemen aan een bbq, paasontbijt, bosklassen en veel meer.
Juf leest voor in de klas in stedelijke basisschool De Schroef